Autoritățile italiene ar putea revedea interdicția de sponsorizare în domeniul pariurilor sportive pentru a susține ligile de fotbal, scrie portalul iGaming Next, cu referire la ministrul italian al sportului, Andrea Abodi.
Interdicția a fost introdusă la 1 ianuarie 2019, când oficial au fost anulate toate formele de publicitate pentru jocurile de noroc. Cu toate acestea, autoritățile consideră acum că anularea interdicției pentru sponsorizare ar ajuta echipele și ligile sportive, precum și operatorii de jocuri de noroc legali.
Înainte de interdicție, marile case de pariuri locale sponsorizau cluburi importante din Seria A italiană, printre care Inter Milano, Lazio și altele. Ca urmare a prohibiției de sponsorizare a pariurilor, cea mai importantă ligă de fotbal din țară a pierdut peste 100 de milioane de euro din veniturile sezoniere.
Potrivit unui studiu realizat de Legal Business Monitor, la doar un an de la introducerea interdicției privind publicitatea pentru jocurile de noroc în Italia, veniturile fiscale din acest domeniu au scăzut cu 36%, iar ponderea jocurilor de noroc în PIB-ul țării s-a redus de la 5,6% în 2016 la 0,6% în 2020. La începutul anului 2022, cota pieței negre a jocurilor de noroc din Italia ajungea deja la 23%. Iar operatorii de jocuri de noroc ilegale au continuat să facă publicitate, fapt pentru care autoritățile italiene au amendat Google cu 850 000 de euro între 2020 și 2022.